FAQ

e-medykon | e-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie
1.

Jak działa e-medykon?

W celu uzyskania recepty / zaświadczenia / zwolnienia / skierowania zostaniesz poproszony o uzupełnienie formularza medycznego zgodnie ze wskazówkami oraz w niektórych przypadkach o załączenie dokumentacji medycznej i/lub pełnego widoku poprzednich recept. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania lekarz rozpocznie realizację Twojego zamówienia oraz skontaktuje się z Tobą w celu doprecyzowania objawów.

Po pozytywnej weryfikacji w przypadku e-recepty (w tym antykoncepcji) oraz e-skierowania, otrzymasz kod za pomocą wiadomości sms lub e-mail, co pozwoli Ci na jej realizację w dowolnej aptece w ciągu 30 dni. Dodatkowo pełny widok e-recepty lub e-skierowania zostanie przesłany na Twój adres e-mail w formacie PDF.


Po pozytywnej weryfikacji w przypadku e-zwolnienia - dokument zostaje automatycznie przesłany do ZUSu, a ty nie musisz powiadamiać pracodawcy. E-zwolnienie zostanie przesłane na Twój adres e-mail w formacie PDF i pojawi się na Twoim koncie IKP w ciągu 3 dni roboczych.


Po pozytywnej weryfikacji w przypadku e-zaświadczenia - dokument zostanie przesłany na Twój adres e-mail w formacie PDF. Musisz samodzielnie dostarczyć je do szkoły / uczelni.
2.

Kto może skorzystać z konsultacji telemedycznej?

Każdy, kto posiada numer pesel oraz dostęp do internetu, a w szczególności:
*osoby wymagające doraźnej pomocy lekarskiej z uwagi na aktualnie występujące dolegliwości,
*osoby chorujące przewlekle będące pod stałą opieką lekarską, *osoby potrzebujące przedłużenia recept,
*osoby mające problemy z poruszaniem się, np. korzystają z wózków inwalidzkich bądź są pacjentami leżącymi, czy w podeszłym wieku,
*osoby pracujące w godzinach utrudniających konsultację lekarską w warunkach stacjonarnych,
*osoby mieszkające w dużej odległości od ośrodków medycznych
*osoby mieszkające za granicą,
3.

Jak sprawdzić online dostępność leku w aptece?

Strony internetowe https://ktomalek.pl/ oraz https://www.gdziepolek.pl/ ułatwiają wyszukiwanie aptek, w których dostępny jest wnioskowany przez Ciebie preparat medyczny. W łatwy sposób możesz również dokonać rezerwacji na potrzebny lek. (czytaj więcej na wyżej wymienionych stronach)
4.

Dlaczego warto posiadać Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?

Posiadanie IKP nie jest konieczne do realizacji konsultacji telemedycznej. Warto jednak zaznaczyć, że Internetowe Konto Pacjenta umożliwia łatwy dostęp do dokumentacji medycznej i poprzednich recept. Dodatkowo dzięki IKP masz wygodny dostęp do pełnego widoku e-recept, e-zaświadczeń, e-zwolnień oraz e-skierowań.
5.

Czy Moje dane osobowe są bezpieczne?

Oczywiście - dane naszych pacjentów są chronione. Dokładne informacje na ten temat znajdują się w Naszym regulaminie oraz w polityce prywatności.
6.

Czy e-receptę zrealizuję w każdej aptece?

Tak, każda apteka w Polsce zobowiązana jest do obsługi systemu recept elektronicznych. Na wniosek pacjenta recepta może być wystawiona w formule przeznaczonej do realizacji w aptekach na terenie UE.
7.

Czy recepta obejmuje refundację NFZ?

Zamówienia realizowane przez nasz portal nie są objęte refundacją.
8.

Czy skierowanie jest wystawiane w formule refundowanej NFZ?

Wystawiamy skierowania na badania komercyjne, w formule pełnopłatnej - nie na NFZ.
9.

Czy e-zwolnienie jest automatycznie dostarczane do pracodawcy?

Na terenie RP zwolnienie jest dostarczane do pracodawcy automatycznie. Jeśli jednak Twój pracodawca jest zagraniczny konieczne jest przesłanie skanu e-zwolnienia podpisanego przez lekarza - warto wystosować taką prośbę do lekarza podczas konsultacji.
10.

Czy składając zamówienie muszę okazać dokumentację medyczną?

Okazanie dokumentacji medycznej jest obligatoryjne tylko w niektórych przypadkach. Jednak warto załączyć dokumentację podczas wypełniania formularza medycznego przy zamówieniu, ponieważ przyspieszy to czas realizacja zamówienia jeśli będzie ona wymagana.
11.

W jakich godzinach realizowane są konsultacje?

Aktywnie realizujemy konsultacje przez 7 dni w tygodniu od 9:00 do 00:00.

E-RECEPTA - zamówienia złożone do godziny 23:59 będą realizowane w tym samym dniu roboczym - w przypadku weekendu lub okresów zwiększonej liczby zamówień realizacja może być wydłużona.

E-ZWOLNIENIE, E-ZAŚWIADCZENIE, E-SKIEROWANIE - zamówienia złożone do godziny 21:00 będą realizowane w tym samym dniu roboczym - w przypadku weekendu lub okresów zwiększonej liczby zamówień realizacja może być wydłużona.

Czas realizacji jest uzależniony od wybranego typu konsultacji, ilości zamówień oraz możliwości kontaktowych z pacjentem - po złożeniu zamówienia prosimy o odbieranie telefonów i sprawdzanie skrzynki mailowej.
12.

Czy mam się martwić jeśli realizacja mojego e-zwolnienia jest opóźniona?

Nie, lekarz ma możliwość wystawienia zwolnienia do 3 dni wstecz i do 3 dni w przód. Większość zamówień realizujemy w mniej niż 3h w związku z tym nie masz się czym martwić jeśli wnioskujesz o zaopatrzenie za pomocą zwolnienia aktualnego czasu chorobowego.
13.

Czy są jakieś dodatkowe koszty związane z konsultacją telemedyczną?

Nie, nie ma żadnych ukrytych kosztów. Ostateczna cena zawsze widnieje na samym początku podczas przystępowania do składania zamówienia na wybrany typ konsultacji. Wyjątek stanowią ceny zamówień składane przez osoby dysponujące stałym lub okazjonalnym rabatem - cena obniża się po wpisaniu nr pesel.
14.

Co jeśli na wystawionym dokumencie medycznym jest błąd?

Jest kilka sposobów kontaktu w takim przypadku:

*Prosimy o kontakt z działem obsługi pacjenta poprzez formularz kontaktowy.

*Prosimy o kontakt z działem obsługi pacjenta poprzez wiadomość e-mail na adres kontakt@e-medykon.pl

*Prosimy o kontakt mailowy z lekarzem, który wystawił wnioskowany dokument - będzie on dla Państwa dostępny po przystąpieniu do realizacji zamówienia.
15.

Czy zawsze otrzymam receptę na wnioskowany lek oraz wnioskowaną ilość opakowań?

Każda konsultacja rozpatrywana jest indywidualnie. Lekarz podejmuje decyzje czy zamówienie jest zasadne po weryfikacji formularza medycznego, przesłanej dokumentacji medycznej oraz dodatkowej konsultacji indywidualnej.
16.

Kiedy nastąpi kontakt w ramach wykupionej konsultacji telemedycznej?

Zamówienia realizowane są w czasie od 15 minut do 3 godzin od momentu wpłynięcia zamówienia.
17.

Jak przygotować się do konsultacji telemedycznej?

Lekarz udziela pytań dostosowanych do informacji z formularza medycznego. Prosimy o udzielanie dokładnych odpowiedzi na pytania zadane przez lekarza - ułatwi nam to proces realizacji zamówienia.
18.

Czy mogę złożyć zamówienie na siebie jeśli chcę otrzymać leki dla kogoś innego?

Nie - podczas jednej konsultacji obsługujemy jeden numer pesel

Najważniejsze wskazówki:

*leki dla dziecka - złóż zamówienie na PESEL dziecka

*antykoncepcję awaryjną - jest wystawiana tylko na PESEL kobiety
19.

Czy i kiedy lekarz może odmówić realizacji zamówienia?

Lekarz ma prawo do podjęcia indywidualnej decyzji, co do tego czy zamówienie jest zasadne. Odmowa zazwyczaj jest równoznaczna z brakiem wskazań, brakiem dokumentacji medycznej (jeśli jest ona wymagana), błędami w formularzu medycznym, koniecznością zgłoszenia się na konsultację stacjonarną, koniecznością ordynowania niektórych leków przez lekarza specjalistę.

20.

Czy jest możliwy zwrot za niezrealizowane zamówienie?

W przypadku anulowania zamówienia przed przystąpieniem do jego realizacji przysługuje zwrot w wysokości 100% wpłaconej kwoty.

Po rozpoczęciu konsultacji lekarskiej zwrot przysługuje w wysokości 60% ceny usługi.

W przypadku odmowy wystawienia dokumentu medycznego z uwagi na przeciwskazania lub brak wskazań zwrot przysługuje w wysokości 60% ceny usługu.

W celu zlecenia zwrotu prosimy o kontakt z działem obsługi pacjenta za pomocą formularza na stronie www lub wiadomosci email na adres kontakt@e-medykon.pl w ciągu 14 dni od konsultacji.